Driftproblem myUplink

Driftproblem myUplink

För närvarande upplever en del användare problem med uppkopplingen till myUplink, där anslutningen till servern bryts. Vi är medvetna om problemet och arbetar intensivt för att åtgärda det.

Felet visar sig i att du som kund kan få följande felkoder i din värmepump:

  • I046: Ingen serveranslutning / No server connection
  • E168: Ingen serveranslutning / No server connection

Vi vill betona att värmepumpens funktionalitet inte påverkas av felkoderna. Värmepumpen fortsätter att fungera som vanligt. Däremot kan elprisstyrningen tillfälligt kopplas ifrån, vilket innebär att värmepumpen inte kan styras baserat på elpriset under denna period.

 

Vad kan jag göra tills felet är åtgärdat?

  • Felet kan i vissa fall avhjälpas tillfälligt genom att koppla ur internetkabeln, vänta i 10 sekunder, och koppla sedan in den igen. Ibland kan man även behöva starta om displayen för att myUplink ska fungera igen.
  • Ignorera larmkoderna I046/E168 från värmepumpen. Värmepumpen fortsätter att fungera som vanligt. (Var uppmärksam vid andra felkoder).
  • Tillfälligt stänga av elprisstyrningen. Inställningen hittar du under Avancerat/Definiera/Kommunikation/Elpris nej.

 

Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter detta kan orsaka och uppskattar ert tålamod medan vi arbetar för att lösa problemet.

Eftersom många kontaktar vår support just nu kan väntetiderna vara längre än vanligt. Vi hoppas att ni har överseende med detta.

 

Tack för ert tålamod och förståelse.

Publicerat: 2024-07-03